Günlük veya Tatil Günlerinde Fazladan Yapılan Çalışmalar Kaç Saatlik Ücretten Hesaplanır?

Günlük veya Tatil Günlerinde Fazladan Yapılan Çalışmalar Kaç Saatlik Ücretten Hesaplanır? Adana İş Hukuku Uzmanı Avukat

4857 sayılı İş Kanunu'na göre mesai ücretleri ve süreleri şu şekilde düzenlenmiştir:

1. Normal Çalışma Süresi ve Fazla Sürelerle Çalışma:

   - Normal haftalık çalışma süresi: 45 saattir.
 - Fazla sürelerle çalışma: İşyerinde normal haftalık çalışma süresi 45 saatin altında belirlenmişse (örneğin 40 saat) ve bu süreyi aşan ancak 45 saate kadar olan çalışmalar için geçerlidir. Normal saatlik ücretin %25 fazlasıyla ödenir. (1,25 saatlik ücret)

2. Fazla Çalışma:

   - Tanımı: Haftalık 45 saati aşan çalışmalar fazla çalışma olarak kabul edilir.
   - Ücreti: Normal saatlik ücretin %50 fazlasıyla ödenir. (1,5 saatlik ücret)

3. Ulusal Bayram ve Genel Tatil Günlerinde Çalışma (UBGT Ücreti):

   - Ücreti: Bu günlerde çalışılmasa dahi işçiye bir günlük ücret ödenir. Eğer çalışılırsa, normal günlük ücretine ek olarak bir günlük daha ücret ödenir. (toplamda 2 günlük ücret)

4. Serbest Zaman Kullanımı:

   - İşçi talep ederse, fazla çalışma veya fazla sürelerle çalışma karşılığında zamlı ücret almak yerine, yaptığı fazla her saat fazla çalışma için 1,5 saat veya fazla sürelerle çalışma için 1 saat 15 dakika serbest zaman kullanabilir.

Bu düzenlemeler doğrultusunda, işçilerin hangi durumlarda ne kadar fazla mesai ücreti veya serbest zaman hakkı olduğunu belirlemek mümkündür. İşçi lehine bu süreler sözleşmeler ile artırılabilir.

Adana Avukat Arabulucu Bilirkişi Ebru Civelek Çetin